Blikopener
hogescholen, partners in innovatie

EDUCATIONAL TECHNOLOGY

Samen de effectiviteit van leren verhogen.

 

In een snel evoluerende kennismaatschappij zorgen nieuwe technologieën voor tal van mogelijkheden om de efficiëntie en effectiviteit van leren, opleiden of trainen te verhogen. Slimme technologieën zoals Artificiële Intelligentie bieden via algoritmen en ‘learning analytics’ kansen voor een meer gedifferentieerde en gepersonaliseerde aanpak van onderwijzen, leren of evalueren. Immersieve technologieën zoals AR, VR of XR laten toe om complexe leermaterialen of sociale en technische leersituaties te simuleren, of geven de mogelijkheid tot synchrone of asynchrone opleidingen op diverse plaatsen. Kortom, deze nieuwe educatieve technologieën veranderen de manier van interactie, samenwerking en feedback tijdens het leerproces.

Vlaamse hogescholen dragen bij tot de opbouw, vertaling en verspreiding van kennis over deze educatieve technologieën. Ze onderzoeken en testen de mogelijkheden, efficiëntie en effectiviteit ervan op vlak van implementatie, kennisoverdracht en -verwerving of het aanscherpen van vaardigheden. Ze bestuderen de implicaties op bestaande en nieuwe verdienmodellen van organisaties en sectoren die te maken hebben met opleiding en vorming, en brengen via gebruikersonderzoek de ervaringen en behoeften van eindgebruikers in kaart.

De hogescholen zetten rond ‘edtech’ een breed gamma aan onderzoeksmethodieken in die resulteren in nieuwe inzichten die worden vertaald naar tools, richtlijnen, handleidingen, methodieken of navormingen op maat van bedrijven en organisaties.

Kunt u hierbij advies gebruiken?  Aarzel niet om ons te contacteren. 

SUB-THEMA’s


CONTACTEER ONs

U wil meer weten? U heeft misschien een specifieke vraag of een idee dat u eerder persoonlijk wil bespreken? Neem dan contact op via onderstaande link.


blikopener nieuwsbrief

U wil graag op de hoogte gehouden worden van de activiteiten van Blikopener en nieuws over onderzoek en innovatie? Schrijf u dan in op onze nieuwsbrief.