Blikopener
hogescholen, partners in innovatie

EDUCATIONAL TECHNOLOGY

 

Technology Enhanced Learning

Technology Enhanced Learning biedt heel wat meerwaarde voor zowel onderwijsgevenden als lerenden. Voorwaarde is wel dat het digitaal didactische handelen goed is aangepakt. Technology Enhanced Learning is meer dan wat elektronische toepassingen aanbieden. [ed+ict], powered by digital solutions, focust op de integratie van blended learning, serious gaming en virtual reality in het leerproces van zowel kinderen, jongeren en volwassenen.

Enkele relevante toepassingen van serious gaming en integratie van virtual reality worden bij de voorbeelden besproken.
Wat serious gaming betreft, wordt in het bijzonder gewerkt rond de verhoging van de motivatie van lerenden om zich blijvend te engageren om verder te leren. Voor elke toepassing wordt een aparte gamification uitgewerkt.
Zo krijgen in Skillville de leerlingen bij financiële educatie, een digitale portefeuille, zichtrekening en spaarrekening.
In Actua-Politiek krijgen de leerlingen stemmen om zo verkozen te worden in het parlement en zelfs Minister of Europees president te worden. Virtual Reality biedt dan weer gigantische meerwaarde om leersituaties aan te reiken, die in realiteit moeilijk kunnen nagebootst of aangeboden worden.
Voor het Europese project SWIFT werd virtual reality geïntegreerd om politieagenten op te leiden om efficiënt tussen te komen bij interventies in huiselijk geweld.

Werkt dit inspirerend?  Aarzel dan niet om ons te contacteren. 




ContactEER Ons

U wil meer weten? U heeft misschien een specifieke vraag of een idee dat u eerder persoonlijk wil bespreken?
Neem dan contact op via onderstaande link.


Blikopener Nieuwsbrief

U wil graag op de hoogte gehouden worden van de activiteiten van Blikopener en nieuws over onderzoek en innovatie? Schrijf u dan in op onze nieuwsbrief.