Blikopener
hogescholen, partners in innovatie

ZORGTECHNOLOGIE

 

Techniek in de zorg

Met ‘Techniek in de Zorg’ wordt een multidisciplinair opleidingstraject ontwikkelt binnen de bestaande opleidingen van secundaire scholen en hogescholen. Studenten werken in de praktijk (living labs) samen met bedrijven, zorgactoren en zorgvragers aan technologische innovaties voor reële zorgproblemen.

De doelstellingen zijn de multidisciplinariteit te versterken en bestendigen, de technologische zorginnovaties te stimuleren, de Euregionale mobiliteit te bevorderen, de doorstroom van leerlingen van het secundair naar hoger onderwijs te verhogen en de studenten op te leiden voor een Euregionale arbeidsmarkt.

Studenten van de verschillende departementen van de deelnemende scholen kunnen intekenen op het opleidingstraject en werken aan cases uit het werkveld. De cases  voldoen aan specifieke criteria zoals innovatief, user centered design, multidisciplinaire uitvoerbaarheid en impact.

Doelgroepen:

  • bedrijven en zorginstellingen die een technologische innovatie willen ontwikkelen en implementeren in de zorg,

  • studenten en leerlingen, docenten en leerkrachten,

  • eindgebruikers van de producten die op basis van participatief design ontwikkeld zijn en dus beantwoorden aan hun behoeften,

  • zorgverleners die technologische innovaties leren kennen en implementeren.

 Werkt dit inspirerend?  Aarzel dan niet om ons te contacteren. 


Enkele goede pRAktijkvoorbeelden

  1. Assistieve technologie voor kinderen met niet-convulsieve epilepsie en hun omgeving

  2. Wandelparcours voor personen met dementie

  3. Ontwikkeling van een mobiele app voor personen met de ziekte van Bechterew



ContactEER Ons

U wil meer weten? U heeft misschien een specifieke vraag of een idee dat u eerder persoonlijk wil bespreken?
Neem dan contact op via onderstaande link.


Blikopener Nieuwsbrief

U wil graag op de hoogte gehouden worden van de activiteiten van Blikopener en nieuws over onderzoek en innovatie? Schrijf u dan in op onze nieuwsbrief.